ZUMARRAGA BERRIKUSI - MERKATARITZA DINAMIZATZEKO ETA LEIALTZEKO EKIMENA, UDALERRIKO KULTURA- ETA KIROL-ESKAINTZAREKIN HORIEK INDARTZEKO AUKERA EMANGO DUENA
2023·02·16
ZUMARRAGA BERRIKUSI - MERKATARITZA DINAMIZATZEKO ETA LEIALTZEKO EKIMENA, UDALERRIKO KULTURA- ETA KIROL-ESKAINTZAREKIN HORIEK INDARTZEKO AUKERA EMANGO DUENA
Tokiko ekonomiak suspertzea sustatzeko tresna, hiriko merkataritza-eremuan gertatzen diren jarduera guztiak dinamizatuz, hala nola merkataritza, ostalaritza, zerbitzuak, turismoa, aisialdia, kultura edo kirola.
Atzo, Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburua eta Elena Moreno Merkataritzako zuzendaria Zumarragan izan ziren, Zumarragako alkate Mikel Serranorekin eta Rosa Maiza sustapen ekonomikoko zinegotziarekin batera Zumarraga Berrikusi programa aurkezten.
“Ekintza-planean jasota baina egiteke dauden jarduketen artean, Eraldaketa Digitalaren ardatzarekin lotutako jarduera espezifiko bat genuen” alkateak gogorarazi duenez. “Ezin dugu pasatzen utzi tresna digitalak hurbiltzeak dakarren aukera, azokan eta udalerriko saltokietan fidelizazio-sistemak martxan jartzeko.”
Dinamizazio eta fidelizazio komertzialari erantzuteaz gain, udalerriko kultura- eta kirol-eskaintzarekin horiek indartzeko aukera emango digun ekimen bat da, BZPBn planteatutako gobernantza-ereduaren funtsezko ataletako bati helduz. Bertan, Udalak, merkataritza-sektorearekiko osagarritasun handiagoa eta sinergiak indartzeko lan egiten du.”
Berrikusiri esker, gainera, Udala lantzen ari den beste gai batzuei erantzun dakieke, udalerriko herritarrekin komunikatzeko estrategien eta ekintzen diseinuaren izaera zabalago baten barruan. Guretzat oso garrantzitsua da udalerri komunikatuagoa eta konektatuagoa eraikitzen jarraitzea, herritarrek gero eta informazio zuzenagoa eta berehalakoagoa eskatzen dutelako.
Berrikusik, halaber, merkataritzaren arima izateko bokazioa du, establezimenduei, enpleguari, planei, jarduerei, ordutegi interesgarriei, zozketei eta abarri buruzko informazio gune gisa balio dezakeelako. Baina, horrez gain, Aplikazioak erabiltzaileen elkarrekintzak erabiltzen ditu zozketen, kanpainen eta mugimendu-fluxuen bidez. Horrela, erabiltzaileen beharretatik ikas dezake eduki hobeak eskaintzeko eta ekintzak eta ekitaldiak modu eraginkorragoan planifikatzeko.
Javier Hurtadok eta Elena Morenok egiaztatu duten bezala, Berrikusi proiektuak behar horiei behar bezala erantzuten die, eta hiri-ekonomiaren ideia horretan aurrera egitea ahalbidetuko du, guztiek bat egiten baitute udalerriaren etorkizun sozioekonomikoaren alde.
Sailburuak azaldu duenez, “Berrikusiren helburua tokiko ekonomiak suspertzea da, hiriko merkataritza-eremuan gertatzen diren jarduera guztiak dinamizatuz, hala nola merkataritza, ostalaritza, zerbitzuak, turismoa, aisialdia, kultura edo kirola. Eta ez da kasualitatea Zumarraga izatea zabaldu behar den udalerri horietako lehena, 2016an hasi zen hiri-ekonomiako proiektu handi batekin konpromiso argia duelako, eta, horren ondorioz, hiri-eremua sakon eraldatu dutelako.”
Zinegotziak tresna honek tokiko ekonomia dinamizatzeko duen ahalmena azpimarratu du. “Zumarragako herritarren zati handi batekin eta bisitatzen gaituen pertsona ororekin zuzeneko komunikazio bide bat irekitzen digu.”
“Lana geratzen zaigu aurretik Merkataritzako Bulego Teknikoarekin eta Bitartean Elkartearekin, baita Azokako postuekin ere, horiek ezinbesteko solaskideak baitira Berirkusi ondo aprobetxatzeko, baina ilusio berrituarekin heltzen diogu, dagoeneko lantzen ari garen proiektuak gauzatzen eta ikusgarri egiten ari garelako, sailburuak aipatu duen bezala, 2016az geroztik” aitortu du Maizak
Next funtsek finantzatutako Hiri Ekonomiaren “Zumarraga, merkataritza-eredu digital eta iraunkor baterantz aurrera eginez” proiektuak bere ekintzarik garrantzitsuenak amaitzen ari da. Nabearen barrualdea zutabeen forratuarekin, azokako postu berriak eta igogailua/karga-jasogailua errealitate bihurtuko dira datozen bi hilabeteetan, eta horrekin guztiarekin, Zumarraga Bide Bizia marka turistikoak bere hedapen osoa izan ahal izango du.
“2.700.000€ baino gehiago inbertitu ditugu hiri-ekonomiaren proiektu honetan 2015etik. Ia %55 laguntzetatik lortu dugu, eta gainerakoa udalak jarri du aurrekontu propioarekin.”
“Gure tokiko ekonomiaren etorkizunak, ikusten denez, kezkatzen gaitu, eta, horrez gain, arduratzen gaitu. Azken urteotan oso modu intentsiboan okupatzen gaitu, eta horretan jarraituko dugu, Zumarragaren etorkizunari aurre egiteko behar den lekuetan inbertitzeari eta laguntzak bilatzeari utziko ez diogulako” azpimarratu du zinegotziak bere hitzaldia amaitzeko.