Eduki publikatzailea
Atzealdea

ZUMARRAGAKO AZOKA, BARRUTIK BERRITZEN

Parte hartzeko prozesu bat jarri da abian, Azokaren dinamika eta modernizazio berrira eguneratutako ordenantza berri bat sortzeko.

2022·06·17


ZUMARRAGAKO AZOKA, BARRUTIK BERRITZEN

Parte hartzeko prozesu bat jarri da abian, Azokaren dinamika eta modernizazio berrira eguneratutako ordenantza berri bat sortzeko.

Gaur goizean egindako prentsaurrekoan, Zumarragako alkate Mikel Serranok Zumarragako Azokaren kudeaketa eta funtzionamendua arautuko duen ordenantza berri bat egiteko prozesu parte-hartzailearen berri eman du.

«Zumarragako Azoka Gobernu Plana osatzen duten proiektu estrategikoetako bat da, joan den legealditik», adierazi du Serranok. Proiektuek udalerriko ekonomiarentzat funtsezkoak diren sektoreak suspertzea eta dinamizatzea dute helburu: Merkataritza, lehen sektorea-azoka, ostalaritza edo turismoa.

Zumarragako azoka udal-merkatuaren proiektu eta marka bereizgarri gisa osatzen da, kontsumitzaileek bertan zer aurkitu nahi duten zehatz-mehatz jakiteko ikerketa-lan garrantzitsu baten ondoren, eta horiei erantzuteko aurre egin beharko liratekeen erronkak zehazteko, haien funtsari balioa emanez.

Hurrengo urratsa parte-hartze prozesu bat martxan jartzea izan zen, Zumarragako Azoka osatzen duten eragile guztien artean: baserritarrak eta Asentatzaileak, agente sektorialak, Bezeroak, udal arloak, Azoka Suspertzeko Ekintza Plan bat definitzeko.

Azkenik, eta dakizuenez, hainbat proiektu bateratu ahal izan ditugu Hiri Ekonomiako Plan Integral baten bidez garatzeko. Plan horretan, hiri-eremuan elkartzen diren sektoreen sinergiak aprobetxatuz hasi ginen lanean: ostalaritza, Azoka, Merkataritza. Dakizuenez, proiektu honek Next Generation EU Europako Funtsen finantzaketa garrantzitsua lortu du. Azaltzen zuen Mikel Serranok Alkateak.

Zumarragako Azokako Ekintza Plan horretan 4 lan-ardatz zehaztu ziren, eta Gobernantza Ereduari eta Azokaren kudeaketari buruzkoak garrantzi berezia hartu zuten. Alkatearen arabera, ardatz horretan proposatu du udalak ordenantza berri bat egitea hura arautzeko, merkatuaren aurreko ordenantza 1987koa baita. Guztiz beharrezkoa da ordenantza berrikustea, Zumarragako Azokaren dinamika eta modernizazio berriari arau-esparru eguneratua eman ahal izateko.

Azpimarratu behar da arau-esparru eguneraturik ez izatea beste azoka eta merkatu askoren berezko arazo partekatua dela. Horregatik, Zumarragako Udala Gipuzkoako Azoken Sarea proiektuan parte hartzen ari da azken 2 urteetan, Gipuzkoako beste 16 udalerrirekin batera. Sare hori Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Eusko Jaurlaritzak, Landa Garapeneko Elkarteek, Elikak eta 16 udalerriek osatzen dute, eta 3 lantalde antolatu dira. Lantalde horietako bat berariazkoa da gobernantza lantzeko eta merkatuen edo Azoken arau-esparruen barruan irizpide partekatuak ezartzeko. Bertan, Zumarragak aktiboki parte hartzen du.

Azkenik, Mikel Serranok aipatu du parte-hartze prozesu horrekin jarraitzeko (14.900 €+ BEZ) Gipuzkoako Foru Aldundiaren 11.920,00 €-ko diru-laguntza dutela, herritarren parte-hartzea sustatzeko atalean sartuta.

Bere hitzaldia amaitu ondoren, IKERTALDE enpresako Mikel Agirreri eman dio lekua, garapen partehartzaile hau dinamizatzeaz arduratzen denari. Honek Zumarragako Azokaren Ordenantza elkarrekin egiteko prozesua eta bideak azaldu ditu.

Azokarako ordenantza berri bat sortzeko prozesu parte-hartzailearekin azoka-jarduera garatzeko bitartekoak eta baldintzak zehaztu nahi dira, eta kontuan hartu nahi da interesdun ororen ikuspegia, hala nola postuen, agente sektorialen, bezeroen eta udal-arloen arduradunak.

Prozesu honek 4 etapa ditu, lehena dokumentuen analisia da. Azterketa hori amaitu ondoren, ordenantza berrirako zirriborro bat sortuko da. Ondoren, lankidetza-prozesu garrantzitsu bati ekingo zaio. Mikel Aguirrek azaldu duenez, horretarako, alde batetik, mikrosite (Zumarragako Azoka Ordenantza) bat sortuko da parte hartzeko formularioak aurkitzeko, eta, bestetik, postontzi fisikoak jarriko dira udaletxean edo Zelai Arizti kultur etxean, non era guztietako iritzi, proposamen edo ekarpenak egin ahal izango diren. Hauek hilabete honen bilakaeran partaidetzarekin ekiteko prest izango dira.

Horrez gain, azokaren kudeaketan zuzenean edo zeharka lan egiten duen talde teknikoaren iritzia bilatuko da, eta bereziki garrantzitsua izango da Azokako aktoreen, baserritarren eta finkatzaileen parte-hartzea. Horretarako, bi lan-saio egingo dira.

Partaidetza-prozesua amaitu ondoren, jasotako ekarpen guztiak kontuan hartuta, behin betiko ordenantza sortuko da, eta Udalaren onespenerako aurkeztuko da; ondoren, onartzen bada, udalbatzara eramango da, bertan ezartzeko.