Eduki publikatzailea
Atzealdea ZUMARRAGAKO UDALAK BARNE MERKATARITZAKO SARI NAZIONALA JASO DU
2022·10·07
ZUMARRAGAKO UDALAK BARNE MERKATARITZAKO SARI NAZIONALA JASO DU
Mikel Serrano: Zumarragako merkataritzaren alde konpromiso handiagoarekin lan egiten jarraitzeko gogo bizia da sari hau.
Zumarragako alkate Mikel Serranok Zumarragako Udalak jaso duen Barne Merkataritzako Sari Nazionala akuilu bat dela tokiko merkataritzaren alde konpromiso handiagoarekin lan egiten jarraitzeko esan du. Joan den astelehenean, urriak 3, Industria, Merkataritza eta Turismo Ministerioak aitortu egin zituen udalak txikizkako sektorea sustatzeko eta dinamizatzeko egiten ari den hiri-berrikuntza komertzialeko jarduerak. Bereziki, berrikuntzara eta erosteko ohitura berrietara egokitzera bideratutako neurriak baloratu ditu, berezitasuna galdu gabe.
Sari honek azken bost urteetan merkataritza-eremuetan ekipamendua hobetzeko egin diren plan integralen jarduerak balioesten ditu. Zehazki, bereziki honako hauek balioesten ditu: udalerriko merkataritza garatzeko hobekuntza teknologikoko jarduerak; birgaitzea; udal-merkataritzako teknologia berriak modernizatu eta egokitzea; merkataritza-lokalen okupazioa sustatzea, batez ere gazte ekintzaileentzat; belaunaldien arteko erreleboa; enpresa txiki eta ertainak sortzea eta/edo instalatzea errazten duen beste edozein ekimen edo jarduketa; udalerrian ekintzaileei laguntzea; eta merkataritza eta merkataritza jarduerak sustatzea.
Era berean, hiri-altzariak eta irisgarritasun globaleko altzariak hobetzeko jarduketak ere balioesten dira, merkataritza-ingurunea atseginagoa izan dadin eta gune hori duinagoa izan dadin.
«Txikizkako merkataritzaren sektoreak oso zeregin garrantzitsua du gure tokiko ekonomian. Gure hiriaren bihotza da, ostalaritzarekin batera Zumarragako bizitza animatzen dutelako, baina batez ere kaleei nortasuna ematen dietelako. "Saltokirik gabe, azokarik gabe, Zumarragak ez luke bizitzarik izango", azaldu du Serranok, sektore horrek egiten duen esfortzu handia azpimarratu ondoren, profesionaltasunaren eta gertutasunaren eredu baitira.
Azaldu duenez, udalak jakin badaki sektore horrek zailtasunak dituela urte batzuk lehenagotik, eta, horregatik, aurreko legealdian herriko hirugarren sektorearen aldeko apustua egiten duen estrategia oso bati heldu genion, batez ere 2017an Merkataritza Biziberritzeko Plan bat eginez (PERCO). Plan horrek hirugarren sektoreko erronka handiak kokatu zituen udalerrian, eta ibilbide bat ezarri zuen hauek abordatzeko, halaber, Zumarragako Azokarako berariazko ekintza-esparru eta -plan bat eta turismoari eta merkataritza-ekintzailetzari buruzko esparru osagarri bat, 2018an eta 2019an zehaztuak.
Guztia honekin, sektorearen erradiografia nahiko argia dugu. Zumarragako tokiko merkataritza mikro ETEetan oinarritutako eta feminizatutako sektorea da, Mikel Serranoren arabera. “121 merkataritza-establezimendu, 41 ostalaritza-establezimendu eta 59 postu ditugu Azokan. Gehienak tamaina txikikoak dira, bi eta hiru langile artekoak, familiakoak eta tradizioa eta modernitatea nahasten dituztenak; izan ere, azken 17 urteetan % 30 berritu da, eta gazte gehiago ditu. Gehienak 45 urtetik gorako emakumeak dira, % 68 merkataritzan eta % 65 ostalaritzan.”
Alkateak erreferentetzat nabarmendu ditu azken urteotan gauzatutako hainbat jarduera, hala nola ZuEKIN Merkatari, ZuEKIN Hazi, ZuEKIN Berpiztu eta ZuEKIN Eskolara laguntza-lerroak, zehazki merkataritza-ekimen berriak sustatzera, kontsumoa dinamizatzera, berrikuntza digitalera eta merkataritza-sektorea hobetzera zuzendutakoak, ZumarragarEKIN programaren barruan; Proiektu Singular Dendak, bereizgarri honengatik aintzatetsitako 19 establezimendurekin, originaltasunagatik eta benetakotasunagatik nabarmentzen direnak. ZuMERK programa eta merkataritza-ekintzailetzari laguntzeko zerbitzuak jasotzeko eta abian jartzeko estrategiak diseinatzea; Azokan EKIN proiektua, lehen sektorean ekintzailetza sustatzeko; Zumarraga LOTUZ, udalerriko marka turistikoa definitu eta abian jartzeko plan bat garatzen duena; Hirigintza Hobekuntzarako eta Irisgarritasunerako Proiektuak, Soraluce kalea, Euskadi plaza eta Legazpi kalea ardatzean, karga jasogailu / igogailu bat instalatuz, ibilgailu elektrikoak kargatzeko puntuak jartzea…
“Jarduera horiek 3 milioi euro inguruko inbertsioa izan dute urte hauetan, eta, horren ondorioz, aurten Barne Merkataritzako Sari Nazionala lortzeko aukera izan dugu, Espainia osoko udalerriekin lehian.” Mikel Serranok nabarmendu duenez.
Alkateak, komunikatua amaitzeko, albiste bikaina dela, ilusio bereziz hartzen dugula, eta ahaleginak areagotu baino ez dituela egiten Zumarraga eraikitzen jarraitzeko, sustraiak, iragana eta tokiko ekonomiaren etorkizunari eta iraunkortasunari tinko aurre egiteko esan du.